2016. december 18., vasárnap

Közeleg a szeretet ünnepe........



Egy átlagember véleménye a mindenható szeretetről…

Így karácsony közeledtével egyre többet olvasom és hallom, hogy az embernek mindenkit, így vagy úgy, de szeretnie kellene….

Ha jól belegondolok a szeretet valódi, mélyen gyökeredző értelmébe, valamint az emberi érzések korlátaiba (néha korlátoltságaiba), a körülöttem zajló folyamatokba, akkor arra a következtetésre jutok a legvégén, hogy ez teljességgel kudarcra ítélt, lehetetlen vállalkozás.

Azt gondolom - nem pusztán a szeretet ünnepére leredukálva -, elég volna félretenni a gyűlölködést, a rosszindulatot, az értelmetlen haragot, az irigységet és még sorolhatnám az egymás iránt érzett negatív érzelmek sokaságát, amelyek megmérgezik az emberi kapcsolatokat. Az lenne az ideális, ha a mindennapjainkba be tudnánk építeni a mosoly, a tisztelet, az előzékenység, a jó modor, a tisztesség, az őszinteség, az odafigyelés, a humor, a segítőkészség, a tolerancia és az empátia kinek-kinek vérmérsékletéhez illő, megfelelő arányú keverékét; amolyan reggeli indító üzemanyag, vagy akár napi muníció gyanánt. Persze jól tudom, mindez csupán utópikus képzelgés a részemről…

Tisztában vagyok azzal, hogy én sem voltam/vagyok mindenben tökéletes, sőt olyan hibáim is vannak, amelyekre nem vagyok éppen büszke. Ám a letűnt gyermekkorom, felnőttként pedig a számtalan munkahelyi megtapasztalás, sokféle emberi kapcsolat és nem utolsó sorban a betegségem sok mindenre megtanítottak. Többek mellett arra is, az élet nem arról kell, szóljon, hogy mindenki egyformán szeressen bennünket; mint ahogy fordítva is igaz, tehát mi sem szerethetünk egyformán mindenkit.

A mindennapok mentális túléléséhez szüksége van mindegyikünknek – ha többre nem is - egymás elfogadására, valamint egymáshoz és az éppen életszerűen aktuális, lelki környezethez való alkalmazkodásra.

Az igazi, valóságos, feltételek és érdek nélküli (isteni vagy emberi) szeretet – legyen szó barátságról, vagy akár szerelemről – nem hiszem, hogy lutri volna! Szinte biztos, hogy úgyis megtalálja az arra érdemes szerencsés embereket, tehát felesleges erőltetni, vagy kutatni.

Joggal róhat meg legvégül valaki:
- Ezek csak nagy szavak! Balga, elvetélt, gondolatok!
Ha jobban előrenézek a világ haladási irányába, rájövök, hogy sajnos nagyrészt igaza is van! De legalább megpróbáltam….

Szerintem!
Ennyi!..

Üdv! BenMar


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése